onsdag 26 november 2008

Parents !! : /

Hej, kom nyss hem från träninge vi hade i Klinten :) När jag kom dit fick jag veta att vi hade två nya pojkar i gruppen. Och för att man ska få börja i Skalp måste man kunna åka skidor själv och åka i liften utan hjälp men om de behöver hjälp måste en förälder vara där för att hjälpa dem vi ska inte behöva det för att våran uppgift är att lära barnen åka slalom BÄTTRE. Men när jag fick träffa papa blev jag lite misstänksam på en gång då han började:
-Hej, Kristine. Visst brukar ni åka sådär tåg ner?
- Nja det vi brukar göra är att låta dom åka ned och sen ser vi vad som behövs förbättras och sånt.
- Men brukar ni åka tåg ned?

Och jag vill ju int riktigt säga nej eftersom det är första gången jag r tränare och vad jag kom ihåg från då jag var liten så gjorde vi inte det så jag sa:

- Nää,
- Men hur gör ni om det går för fort?
-Då får dom åka större svängare för då går det saktare eller så får de väll stanna och börja om från början.

Så jag vart lite misstänksam då han fortsatte tjata om det där tåget och sen när jag åkte ned och skulle kolla hur de åkte ser jag den här pappan med barnet mellan benen åka ned. Ungen kunde ju inte åka, han kunde inte ploga, stanna eller åka lift utan hjälp. Så det vart precis som på skidskolan som vi brukar ha varje sportlov. Och då delar man upp barnen efter deras kunskap (hur bra de kan åka) och den blåa gruppen kan inte ens ploga och det var i den gruppen pojken skulle hamna i och jag klarar inte av att vara lärare i den gruppen för jag har sämst tålamod. Men på vägen ned ser jag hur pappan pressar pojken som om han ska kunna åka hur bra som helst efter ett åk. Så jag tog ju som över och det var svårt för jag ville inte ha honom mellan benen för då äre jag som tar i och han hänger bara med. Och pappan står där nedanför och säger en massa saker som inte ens funkar eller är läran. Det han ropade mest var
"OM DET GÅR FÖR FORT SÄTT DIG NED!"
NEJ NEJ NEJ; han måste ju lära sig att stanna, Och min medtränare hade hans andra son och han gav upp så pappan fick ta över den äldre pojken. Som förresten började gråta. I slutet började pappan jämföra den äldre med den yngre. Det han sa var
"Kolla på ........ han kan ploga, gör som han!"
Och då blev jag riktigt irriterad, tänk vad dåligt han måste ha kännt den äldre som pappan tog hand om :S Men iaf i slutet kunde min blåing ploga hyfsat bra, han kunde stanna och han kunde åk liften utan att ramla påvägen upp. :D såå liiite stolt är jag väll ändå XD Kändes bra i slutet tack vare det men gillar ändå inte pappan :P Så nu ska jag gå o duscha och sen äta något för jag är vrålhungrig ! / Kristine

Här är en liten bild på mig från den tiden då jag tävlade ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar