söndag 14 december 2008

The Ski Trip

Halloj, idag bestämde mor och jag att vi skulle åka längdåkning, eller det var hon som bestämde det och jag följde med. Jag visste att skulle få blåmärken och ont innan vi for med det hör väll till antog jag ;) Och jag har den sämsta balansen på ett par längdåkningsskidor speciellt i nedförsbackar och i uppförsbackar och eftersom de inte hade pistat där så åkte vi i ett skoterspår.
Var tvungen att gå upp för "Mördarbacken" som den heter. Och det är inte jag som har döpt den till det utan den hette så från början. Och jag lovar den blir MYCKET brantare och det är svinlång.

Men det värsta var nog när vi var mitt i skogen och försökte ta oss fram på det här usla skoter spåret och plötsligt hör jag mamma ropa längre fram: NU KOMMER EN SKOTER! och jag fick ju panik och det enda ordet som for i min hjärna var "SHIT, SHIT, SHIT" Och smidig som jag var så slängde jag mig i diket bredvid men själva skidorna var kvar på spåret så jag var tvungen att kliva upp igen och på något sätt tvungen att försöka ställa mig i diket med skidorna och det gick rätt bra och mamma fick ett gott skratt och jag fick en bula pga att mitt i paniken knocka jag mig själv med staven i ansiktet. Skotern åker förbi och stirrar på mig, kan förstå han med tanke på hur det såg ut. XD Till slut efter ca 1 h och 50 minuter kom vi hem :D
/Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar