onsdag 25 maj 2011

Crash

Jag är jättestolt över mig själv idag för jag gjorde hemgjorda köttbullar för första gången och dom blev äckligt goda. Under praktiken jag haft på landstingsvägen stödboende har jag blivit mer intresserad av matlagning. Jag vågar prova nya saker och saker som tar lite längre tid. Förut hade jag bara tagit färdiga köttbullar och stekt dom men då blir man inte lika stolt om det smakar bra just på grund av att det är inte jag som har lagat det. Det är mycket roligare att göra maten själv och på det sättet vet man också att det inte är en massa skit i maten.

Idag har jag även varit med Malin och sett estet 2:ornas pjäs om "en midsommarnattsdröm" som dom hade moderniserat och gjort den lite roligare. Och på vägen dit höll jag nästan på att krocka eller köra i diket. Det var så att jag hade nyss börjat åka från Unbyn och jag tog upp mobilen för att ringa Malin och säga att jag var på väg. Då kommer snabbt en spindel ner på sin tråd och landar på min mobil. Jag får panik, släpper ratten och försöker slå bort spindeln. Samtidigt kommer en bil och kör förbi. Bilen kunde ha dragits åt något av hållen. Jag hade tur för en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar