måndag 4 juni 2012

Gastric Bypass

 Nu är jag väldigt nervös, imorgon ska jag vara på avd 52 på sunderby sjukhus för att göra en Gastric Bypass (magsäcksförminskning). Det är därför jag har druckit nutrilett nu i 4 veckor. Var orolig att jag inte skulle få göra den på grund av att jag skulle ha gått ner ca 12,5 kg men har endast gått ner 10,5. Men ringde kirurgmottagning och fick veta att det var okej för mig att opereras i alla fall. Blev väldigt lättad men på samma gång kom den verkliga nervositeten. Nu är det på allvar, jag ska verkligen gå igenom det här! Det känns fortfarande lite overkligt.



Så idag har jag och Eve gjort tre olika sorters soppor som jag ska äta efter operationen, fick ihop 16 matbackar. Tänkte att utifall att jag mår pyton så behöver jag inte ställa mig och laga mat. Vi var även ute på en timmas promenad. Ska försöka somna tidigt ikväll för ska vara på sjukhuset kl 7 och ska hinna packa det viktigaste som tandborste, underkläder osv och jag ska hinna duscha imorgon innan jag far. Wish me good luck! Fyfan va nervös jag är nu...

4 kommentarer:

  1. Det kommer gå suuuper! Annars sparar jag fläskfiléen o äter något annat till middag imorn.. ;) <3!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till gumman allt kommer att gå så jättebra tänk på hur länge du har velat det här.
      Hör av dig imorgon när det är färdigt.

      Radera
  2. Good Luck.. I wish you all the best!!

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå bra tjejen , kramar till dig ..

    SvaraRadera